Fredrik Lindeborg

Då var det dags att presentera bloggens skribenter. Vi börjar med bloggskaparen och målvaktstränaren Fredrik Lindeborg från Vimmerby.



Ålder: 25
Sysselsättning: Marknadsansvarig
Hemort: Jönköping
Moderklubb: Vimmerby IF
Spelarkarriär i korthet: Vimmerby IF 1992-2007, Smålandslaget 1998-2000,
Elitpojkläger 1999,
pojklandslagsläger 2000
Tränarutbildning: Mv1, Mv2




Tränarkarriär:
Ungdomsmålvaktstränare Vimmerby IF 2002-2007, Zoninstruktör Hultsfredszonen 2002-2007, Kursinstruktör SmFF 2009-, Ungdomsmålvaktstränare J-Södra IF 2009, Målvaktstränare J-Södra Tipselit 2012.



Jag kommer mestadels skriva om:
Jag kommer bland annat att ge träningstips men också diskutera
hur målvakter behandlas i media. Jag kommer också dela med
mig av egna erfarenheter både som tränare och spelare.

Jag är mycket intresserad av samspelet mellan huvudtränare
och målvakt och huvudtränare, målvaktstränare och målvakt.
Ett samarbete som alltför sällan fungerar perfekt eftersom
man ofta saknar förståelse för varandras roller och behov.
Jag är också väldigt intresserad av den tekniska delen av
målvaktsarbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0